IstanbulMedic - Bariatrische Chirurgie - Istanbul Türkei

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Bariatrische Chirurgie

Bariatric surgical procedures cause weight loss by restricting the amount of food the stomach can hold, causing malabsorption of nutrients, or by a combination of both gastric restriction and malabsorption.

Bariatric procedures also often cause hormonal changes. Most weight loss surgeries today are performed using minimally invasive techniques (laparoscopic surgery).

The most common bariatric surgery procedures are gastric bypass, sleeve gastrectomy, adjustable gastric band, and biliopancreatic diversion with duodenal switch. Each surgery has its own advantages and disadvantages.

Most common bariatric surgery procedures

Gastric Bypass

The Laparoscopic Sleeve Gastrectomy – often called the sleeve – is performed by removing approximately 80 percent of the stomach. The remaining stomach is a tubular pouch that resembles a banana.

The Procedure
This procedure works by several mechanisms. First, the new stomach pouch holds a considerably smaller volume than the normal stomach and helps to significantly reduce the amount of food (and thus calories) that can be consumed. The greater impact, however, seems to be the effect the surgery has on gut hormones that impact a number of factors including hunger, satiety, and blood sugar control.

Short term studies show that the sleeve is as effective as the roux-en-Y gastric bypass in terms of weight loss and improvement or remission of diabetes. There is also evidence that suggest the sleeve, similar to the gastric bypass, is effective in improving type 2 diabetes independent of the weight loss. The complication rates of the sleeve fall between those of the adjustable gastric band and the roux-en-y gastric bypass.

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Adjustable Gastric Band

The Adjustable Gastric Band – often called the band – involves an inflatable band that is placed around the upper portion of the stomach, creating a small stomach pouch above the band, and the rest of the stomach below the band.

The Procedure
The common explanation of how this device works is that with the smaller stomach pouch, eating just a small amount of food will satisfy hunger and promote the feeling of fullness. 

The feeling of fullness depends upon the size of the opening between the pouch and the remainder of the stomach created by the gastric band. The size of the stomach opening can be adjusted by filling the band with sterile saline, which is injected through a port placed under the skin.

Reducing the size of the opening is done gradually over time with repeated adjustments or “fills.” 

The notion that the band is a restrictive procedure (works by restricting how much food can be consumed per meal and by restricting the emptying of the food through the band) has been challenged by studies that show the food passes rather quickly through the band, and that absence of hunger or feeling of being satisfied was not related to food remaining in the pouch above the band. 

What is known is that there is no malabsorption; the food is digested and absorbed as it would be normally.

The clinical impact of the band seems to be that it reduces hunger, which helps the patients to decrease the amount of calories that are consumed.

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Dr. Toygar Toydemir

Dr. Toygar TOYDEMİR wurde im Jahr 1976 geboren. Er schloss die Sekundärstufe der Gaziantep Hochschule für Wissenschaften im Jahr 1994 ab und startete im selben Jahr sein Studium an der Fakultät für Medizin der Ege Universität. Nach Abschluss des sechsjährigen Medizinstudiums wurde er in das Şişli Etfal Trainings- und Forschungskrankenhaus berufen, wo er von 2001 bis 2006 seine Facharztausbildung in Allgemeinchirurgie absolvierte. Nach seinem obligatorischen Ärztedienstes im Erzurum Palandöken Staatskrankenhaus absolvierte er seinen Militärdienst im Adana Militärkrankenhaus, wo er in den Jahren 2008 und 2009 als Oberarzt tätig war. Toygar Toydemir ist verheiratet, hat zwei Kinder, spricht fließend Englisch und hat ein mittleres Niveau in Italienisch.

Ab den ersten Jahren seiner Beschäftigung als Assistenzarzt konzentrierte sich Dr. Toydemir auf die laparoskopische Chirurgie, arbeitete dann mit zahlreichen prominenten Persönlichkeiten dieses Bereichs im Ausland und in der Türkei zusammen und erhielt eine Ausbildung in fortgeschrittener laparoskopischer Chirurgie. 

Von 2009 bis 2011 arbeitete er mit Prof. Mehmet Ali Yerdel zusammen, analysierte Tausende von Reflux-Patienten und führte Hunderte von Reflux-Operationen durch. Im Jahr 2010 bestand er die schriftliche und mündliche Board-Prüfung der türkischen Gesellschaft für Chirurgie und erlangte sein Board-Zertifikat. Zwischen 2011 bis 2013 arbeitete er zusammen mit Prof. Koray Tekin, einem Pionier der laparoskopischen Adipositaschirurgie in der Türkei, und führte über 800 bariatrische Operationen mit ihm durch. Im Jahr 2013 arbeitete er im New Yorker Lenox Hill Krankenhaus an bariatrischen Revisionsoperation mit Dr. Mitchell Roslin, einem weltweiten Experten für Adipositaschirurgie, und hatte die Möglichkeit, die neuesten Entwicklungen in den USA im Bereich der bariatrischen Chirurgie zu verfolgen. Im Jahr 2014 bestand er die schriftliche und mündliche Prüfung des Hochschulrats für den Titel des Extraordinariats und erhielt daraufhin den Titel des außerordentlichen Professors (Extraordinariat) für Allgemeine Chirurgie. In den letzten Jahren hat Toydemir umfangreiche Erfahrungen in der Operation von Reflux und Adipositas gesammelt und setzt seine Studien zu diesen Themen fort.

Akkreditierungen und Auszeichnungen